Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Från en läsning till en annan

Men nya studentlivet är det annat är rosenskimrande romaner som ska läsas. Jag klagar verkligen inte på min kurslitteratur. Den är mycket intressant och bitvis lättläst och underhållande. Men jag slogs av en sak idag: hur hela dagen i princip går åt till att läsa.

Jag vaknar och gör frukost. Läser DN.

Går till datorn och läser mail och bokbloggar.

Till köksbordet för att plugga. Läser skollitteratur.

Till toaletten. Läser min skönlitterära toalettbok.

Tillbaka till köksbordet. Läser skollitteratur.

Åker för att jympa. Läser annan skollitteratur under resan.

Jympar. Okej ingen läsning. Det går bara inte.

Hemväg från jympan. Fortsätter läsningen av skollitteratur.

Middag. Kan inte läsa för då skulle sambon få sammanbrott.

Kvällen ägnas åt mailläsning, bloggläsning och ytterligare lite studier.

Nu snart dags för sänggående eftersom jag ska jobba i morgon. Vid sängen väntar den skönlitterära bok jag håller på med för tillfället, nämligen Dödgrävarens dotter av Oates.

Idel läsning må jag säga, och ändå känns som att jag inte fått något läst alls idag.

Ps. Katedralen vid havet har jag satt på paus efter 240 sidor. Fick aldrig igång någon läslust och tappade den definitivt när sidorna fylldes av toppiga bröst som syntes genom särken. Inte ett ord om hur pojken såg ut. Då blir jag trött. Någon som läst? Ska jag fortsätta? Är det värt det?

september 23, 2008 - Posted by | Boksnack

2 kommentarer »

  1. Oj, vilken maratonläsning du ägnar dig åt… Snacka om förkovran 😉

    Katedralen vid havet slutade jag på efter 50 sidor, det ville sig inte, tror inte vi förstod varandra så bra boken och jag. Maken däremot slukade den helt nöjd…

    Kommentar av Hermia | september 25, 2008 | Svara

  2. Skönt att höra, och bra uttryckt. Jag tror inte heller att Katedralen vid havet förstår mig, lika lite som jag förstår mig på den.

    Men nu är det Oates bland annat som gäller.

    Kommentar av loveina | september 27, 2008 | Svara


Kommentera

