Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Ingen höjdare -> Värsta bästa!

Jag ljuger inte, eller överdriver, om jag säger att helgen som precis varit inte direkt var någon höjdare. Jag var helt enkelt fruktansvärt låg. Inget var roligt och inget var troligt. Jag är ju värdelös etc. Du vet den typen av tankar man kan ha när det är pms eller löven börjar bli gula eller något liknande.

Idag jobbade jag på mitt eminenta extrajobb. De är så goa och trevliga där och jag blev lite gladare. Men dock huttrig, något kallt ilade efter ryggen. Jympan ikväll fick med bestämdhet överlåtas på sambon som inte huttrar lika mycket.

Kommer hem. Är inställd på en kväll i soffan, med en god kopp te och något till. Öppnar postfacket och där ligger ett paket! Till mig!

Kan inte bärga mig. Vågar inte öppna. Herregud vad spännande!!! Mitt första pocket och prassel-paket.

Öppnar med andakt. Och vad möter mig? Värsta bästa paketet!

Titta! Kafka på stranden! Och jag som länge tänkt att jag vill prova Murakami, men inte kommit mig för. Daim som jag älskar! Och en Center! Ett finfint kort med Maja i höstskrud. Och titta…

EN BOK AV SERGEANNE GOLON!!! Angélique – Vägen till Versailles heter den visst! Jag fick tre stycken böcker om Angélique av min farmor när hon levde, så det här är nostalgi för mig. Harlequin släng er i väggen! Det här är kitsch!

Lyssna på baksidestexten bara:
Angélique har drabbats hårt av ödet. Hennes älskade make har bränts på bål som häxmästare. Själv har hon drivits ut bland Paris pöbel. Men ingenting kan betvinga den okuvliga Angélique. Hon har ett enda mål: Versailles!

Inte hämnd som man kanske kan tro är alltså Angéliques mål efter att hennes make dödats. Nej, hon ska till Versailles. Men varför berättas inte om. Snacka om cliffhanger. Man bara måste läsa, eller vad säger du?

Närbild:

Och om du ber snällt kanske du får höra om fler baksidestexter från Angélique. De andra är minst lika fina…

september 15, 2008 - Posted by | Övrigt inlägg | ,

7 kommentarer »

  1. Jag blev lite stressad på mej själv för att jag fick paketet ivägskickat senare än jag hade tänkt, men det verkade ju vara bra tajming ändå 🙂 . Jag är så glad att du gillade det!

    Kommentar av hemlig bokvän | september 15, 2008 | Svara

  2. Ingen fara, ingen fara. Det var västa bästa tajmingen nu!

    Kommentar av loveina | september 15, 2008 | Svara

  3. Å, vi hade kunnat ha deppkväll ihop ju!

    Kommentar av ka | september 16, 2008 | Svara

  4. Åh! Kafka på stranden, den boken älskade jag! Det var en sådan underbar stämning i den, ska bli kul att se vad du tycker om den 🙂

    Kommentar av Shirouz | september 17, 2008 | Svara

  5. Jag vill också ha bok och prasselpaket. Verkar superroligt med hemliga vänner att skicka till.

    Kommentar av Kristin | september 18, 2008 | Svara

  6. Kul att din hemliga bokvän prickade så rätt med bonusboken!

    Kommentar av En bok om dagen | september 18, 2008 | Svara

  7. Kitschböcker, vad kul! Tack för tipset.

    Kommentar av saom | september 19, 2008 | Svara


Lämna en kommentar