Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Prisjämförelse

Jag tänkte ta tag i den b-uppsats i litteraturvetenskap som jag skulle skrivit för ähum… 13 år sedan. Det skulle vara skönt att ha den ur världen tänkte jag, och särskilt som jag kom på ett ämne som intresserade mig mycket. Jag känner mig taggat helt enkelt. Men eftersom det var så länge sedan så behöver för det första mina kunskaper kring litteraturvetenskapliga teorier fräschas upp å det grövsta, för det andra har det kommit ny litteratur som jag både behöver ha och ta del av. Sagt och gjort. Dags att shoppa. Tyvärr kan jag inte köpa de två titlar det handlar om, genom mina ordinarie jobbkanaler, utan jag är förvisad till vanliga kanaler, precis som en vanlig dödlig. Jag kollar alltså internetboklådornas priser och finner, om det kan vara av intresse för andra bästa-pris-jagare:

De två titlarna är
Litteraturvetenskap 9789144023328
Litteraturhistoriens grundbegrepp 9789144042558

Adlibris: 386 kronor för de båda böckerna och man kan välja flera olika fraktalternativ där det billigaste kostar 0 kronor och det dyraste 19 kronor.

Bokus: 400 kronor för de båda böckerna plus frakt 19 kronor.

CDON: 418 kronor för böckerna och frakt 29 kronor.

Internetbokhandeln: 394 kronor för böckerna och 19 kronor frakt.

Lycknis: 340 kronor för böckerna och 0 kronor i frakt. Detta förutsätter att du är student eller medlem i Lycknis/Kraft & Kultur? Inte helt säker.

Ni förstår kanske vilket alternativ jag valde? Och jag ska ju studera till hösten så jag tycker inte att jag fuskar, dessutom är jag Kraft & Kulturkund på el så jag tycker det är okej.

Däremot har jag hört att det tidvis varit stora klagomål på Lycknis vad gäller leveranser och så. Men för en så pass mycket billigare leverans så är jag beredd att prova. Jag har inte bråttom heller.

Vad har ni för erfarenheter?

juli 4, 2008 - Posted by | Bokköp

3 kommentarer »

  1. jag brukar alltid handla böcker från adlibris. De funkar, är oftast billigast och krånglar sällan. 🙂 läser faktiskt de skamlösa nu trots att du otipsade mig i bloggen. tänkte att jag ju kan skumma den, och det är just vad jag gör. Ha en fin dag!

    Kommentar av Jessica | juli 4, 2008 | Svara

  2. Såg att Bokus nu också kör fraktfritt. Kanske dags för CDON och Internetbokhandeln att haka på trenden.

    Kommentar av Carl | juli 4, 2008 | Svara

  3. Jag använder en helt annan bokleverantör, baserad på personlig leverans, men tillförlitligheten är hög och priset det bästa, men framtiden är tveksam.

    Kommentar av Kristin | juli 18, 2008 | Svara


Kommentera

