Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Invasion?

Tackade för ett tag sedan artigt men nej tack till Invasion av Jonas Hassen Khemiri. Tänkte att det var en mellanbok jag inte behövde belasta min bokhylla med. Visst gillade jag Ett öga rött och visst var väl Montecore intressant, men en textsamling? Äh! Jag väntar tills nästa ”riktiga bok” kommer. En roman ska det vara.

Sen hörde jag en massa gott om den. Folk som faktiskt blivit invaderade i huvudet och inte kunde sluta läsa. Jag tänkte att jag återigen gjort en felbedömning. Jag ångrade mig. Kände mig helt enkelt dum.

Idag fick jag en chans att reparera skadan. Nu bor Invasion även hos mig. Tillsammans med Skönhetsskolan i Kabul av Deborah Rodriguez och Räven av Michael Connelly.

Skönhetsskolan tycker jag verkar lite corny men jag får väl antagligen bita i felbedömningens sura kart även där, när jag väl tar mig an den. Connelly var det länge sedan jag läste något av (Poeten) och det var förvisso bra.

Någon som läst någon av dessa två och har något att säga?

juni 25, 2008 - Posted by | Boksnack |

3 kommentarer »

  1. inte läst dem alls, däremot undrar jag hur du gör för att få böcker skickade till dig? blir spännande att läsa recensionerna sedan, speciellt av Skönhetsskolan… och Invasion!

    Kommentar av Jessica | juni 25, 2008 | Svara

  2. Mitt hemliga trick är att jag jobbar med böcker. Än så länge. Till hösten ska jag studera och då är nog sötebrödsdagarna slut. 🙂

    Kommentar av loveina | juni 26, 2008 | Svara

  3. Räven (eller, Echo park) som den heter ska vara bra. Har dock inte läst den själv, men den finns i hyllan. Rent generellt har Connelly hämtat sig nu efter ett par halvsvaga böcker. Sådan är känslan iaf…
    Skönhetsskolan, nä tack. Den låter lite väl, eh, ”inte min stil” 🙂 Säkert intressant om man gillar lite lättsamt kring kulturskillnader och skönhetsvård, förstås.. hehe

    Kommentar av Hieronymus | juni 28, 2008 | Svara


Kommentera

