Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Eclipse av Stephenie Meyer

Böckerna om Bella och Edward har fängslat mig från första början. Visst är det ungdomsromantik i kombination med vampyrmysrys, och jag kan inte förklara varför det som andra skäller på och hatar i böckerna om Bella, så fullkomligt trollbinder mig och många andra. Kanske är vi den typ av flickor som själva hade behövt just en Edward under våra sena tonår? Jag ska dock inte fördjupa mig mer i den tanken här och nu.

Eclipse är den tredje delen i Stephenie Meyers serie om Isabella Swan och hennes vampyrpojkvän Edward. Egentligen tänker jag inte avslöja så mycket mer, eftersom jag genom att berätta just ingenting kan förstöra läsningen för den som ännu inte läst de två tidigare delarna. Jag säger bara att spänningen är densamma som i de tidigare böckerna och att Meyer verkligen lyckas bygga upp intrigen så att de inbördes relationerna och deras förutsättningar utnyttjas till max. Det är snyggt och bra, mycket bra.

Jag längtar redan efter att få lägga fingrarna på del fyra som kommer i augusti och till dig som ännu inte följt Bella, säger jag grattis! Lyckos lyckos lyckos dig.

628 sidor
Utgivningsår: 2007
Serie: Twilight del 3

juni 22, 2008 - Posted by | Betyg 5, Ungdom, Vampyr |

5 kommentarer »

  1. Hej jag undrar bara om den tredje boken redan har kommit ut?
    Är helt kär i serien och måste läsa tredje. Och du skrev att den fjärde kommer i augusti? I år?! Är mycket tacksam för svar!

    / Emma

    Kommentar av Emma | juli 11, 2008 | Svara

  2. Del tre som heter Eclipse på engelska finns redan att köpa. De är faktiskt riktigt lättlästa på engelska. På svenska kommer den att ha titeln Ljudet av ditt hjärta och kommer att släppas 12 september.

    Del 4 heter Breaking dawn och finns på engelska runt 4 augusti.

    Kommentar av loveina | juli 11, 2008 | Svara

  3. Serien är klart beroendeframkallande!
    Visst är de som barbiedockor de här vampyrerna och så ädelmodiga sedan! Underbar verkligetsflykt!

    Kommentar av Anna | juli 30, 2008 | Svara

  4. OMG!
    Kommer nr ut på fredag (12 September)!?
    Menar du att den kommer finns i bokhandeln då??
    AAAHRRG!! Jag kommer stå först i kön 🙂
    Taaack för upplysningen!

    Mvh, Stina

    Kommentar av Stina | september 9, 2008 | Svara

  5. Stina: Tror dessvärre att du får vänta några dagar efter 12e men förhoppningsvis inte så många. Den 12e är den planerad att börja packas från lagret och skickas ut till bokhandeln.

    Trevlig läsning när du väl får den i handen!

    Kommentar av loveina | september 9, 2008 | Svara


Kommentera

