Boktoka

En blogg om läsning – min läsning

Höst 2008

Har suttit i dagarna tre och lyssnat på presentationer av höstutgivningen. Just nu är mitt största intryck suddiga powerpoint och en lätt huvudvärk.

Men. Höstens trender tycks vara övergivna hus. Inte mindre än tre förlag kommer ut med böcker på detta tema. Och hela två förlag har lyckats pricka in att komma ut med böcker om Max Åströms och Olle Liljegrens infiltration av kriminella gäng. Den som är intresserad av just detta får onekligen sitt lystmäte tillgodosett.

Annars är hösten full av godbitar. En stark höst på romansidan tycker jag. Mina favoriter listar jag under nyheter, som kommer att uppdateras löpande. Och väldigt snart.

Och så tredje delen av Paolini. Brisingr är titeln. Engelsk utgåva i september om Paolini blir klar i tid, och så den svenska översättningen i november.

Önskar det vore fredag. Nu vill jag lägga mig och läsa.

maj 15, 2008 - Posted by | Övrigt inlägg

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

